niedziela, 27 marca 2016

Moja pasja...#1


10 faktów o mojej pasji...


Zdecydowałam się na taki post, ponieważ zainspirowałam się innym blogowym postem :) Wtedy pomyślałam sobie: ile to już lat czytam? Może sama mam już jakieś swoje "fakty" i "oczywistości"? I mam, nawet kilka :)
1. Nie pamiętam kiedy przeczytałam swoją pierwszą książkę, ale moimi pierwszymi wspomnieniami są: "Krecik", "Dzieci z Bullerbyn" i "Ania z Zielonego Wzgórza". 
2. Pierwsza książka przeczytana bez żadnego przymusu to: "Zapałka na Zakręcie".
3. Uwielbiam biblioteki i nie wyobrażam sobie sytuacji, w której trzeba by było zamknąć takie piękne i potrzebne instytucje. Możliwość wejścia do biblioteki: małej, dużej, nowej, starej... nie ważne, ważne, że z książkami- to jest dla mnie coś cudownego. Uwielbiam ten specyficzny zapach, widok setek książek na półkach.... :)
4. Zaczynam kolekcjonować ręcznie robione zakładki. Jak na razie mam ich bardzo mało, ale przecież od czegoś trzeba zacząć :)
5. Sama chciałabym napisać książkę. To jest moje wielkie marzenie... już coś nawet skrobię, ale czasem brak mi motywacji.
6. Kupione książki oddaję do biblioteki. Od bardzo niedawna zaczęłam inwestować w swoją domową biblioteczkę, ale zauważyłam, że wcale nie potrzebuję dużej biblioteki, którą mogłabym się chwalić- przecież zawsze mogę książki wypożyczyć :) Zostawiam sobie tylko takie "perełki", do których często wracam ;)
7. Książki, które mogę czytać na okrągło to : "Harry Potter", "Jedz, módl się i kochaj".
8. Książki, które wpłynęły na moje życie: "Harry Potter", "Smażone, zielone pomidory", "Jedz, módl się o kochaj", trylogia "Jeźdźca miedzianego" książki Jodi Picoult, Cathy Glass.
9. Ulubiona pozycja, miejsce, pora dnia na czytanie? Zauważyłam, że mogę czytać wszędzie. Nie przeszkadza mi mocne słońce, ani nocna lampka, odgłosy imprezy (mieszkam w akademiku), albo totalna cisza. Miejsce też nie musi być wcale specjalne, najważniejsze, żeby mi było ciepło. Ale to co ostatnio zauważyłam, to to, że najlepiej czyta mi się w moim rodzinnym domu, w łóżku, późną nocą, kiedy jest już bardzo cicho ;)
10. Chcę szerzyć ten piękny nałóg i mam z nim tyle marzeń, że głowa mała. Chciałabym pracować w wydawnictwie, w księgarni, w bibliotece. Chciałabym pisać książki i pomagać innym w pisaniu. Chciałabym innych zarażać tym pięknym zainteresowaniem. Nie ma nic lepszego niż wykreowany, wielowątkowy świat miliona historii :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zainspiruj mnie... :)