piątek, 8 kwietnia 2016

Czytelnicze nawyki...#2

Kolejna nominacja, a ja cieszę się jak małe dziecko :)
Tym razem dziękuję Karolinie <3

Nie ma co przedłużać... ZACZYNAMY! 

1. W którym miejscu z wybranej książki chciałabyś się znaleźć?
Odp.: Odpowiedź jest oczywista. HOGWART! Jeżeli ktokolwiek mnie zna, wie, że mam świra na punkcie Harrego Pottera <3 Gdybym tylko tak mogła tam się uczyć...

2. Jaką książkę zabrałbyś na bezludną wyspę?
Odp.: Ciężkie pytanie, bo chyba wzięłabym jakąś serie. Może HP. Ale jeśli mam wybrać tylko jedną to: "Jedz, módl się i kochaj"- na pewno bym się z nią nie nudziła! <3

3. Ulubiony napój, który towarzyszy Ci w trakcie czytania?
Odp.: Zazwyczaj jest to ciepła herbata z sokiem/ cytryną. Latem coca-cola z lodem. :)

4. Czy masz jakiś rytuał związany z czytaniem?
Odp.: Jeżeli już wygodnie się umoszczę na łóżku to zapewniam sobie to, aby mi było ciepło. Coraz częściej czytam w biegu i wszystko to jak kiedyś czytała, bardzo się zmieniło. Kiedyś miałam kilka godzin na czytanie i niczym innym nie musiałam się przejmować. Teraz czytam w przelocie, pomiędzy zajęciami, w trakcie gotowania... łapię każdą chwilę.

5.Czy bierzesz udział w wymianie książek?
Odp.: Zależy co mamy na myśli. Nie biorę udziału w takich wymianach, że kilka osób ma się wymienić książkami, ale chętnie z jedną osobą się wymieniam. Teraz dużo było tych wymian, że z powrotem można otrzymać aż 36 książek. (czy ile to tam było). Nie wierzę, nie ufam. Jedynie sprawdzone osoby ;)

6.Czy spotkałaś się z książką, której ekranizacja wyszła lepiej niż książka?
Odp.: Aktualnie czytam "Julie&Julia" i tak po zastanowieniu, to właśnie tutaj zauważyłam, że film jest o wiele lepszy. Gdybym pierwszą przeczytała książkę, nie zostałabym, aż tak wciągniętą w tą historię.

7.Ulubiona seria lub cykl?
Odp.: Ulubiona: Harry Potter, potem  trylogia "Jeźdźca miedzianego" i trylogia "Czarnego Maga" :)

8.Książka do której masz sentyment?
Odp.: Zawsze z czułością wracam do "Ani z Zielonego Wzgórza". Ta seria ma w sobie pewien klimat, historie są niebanalne, oprócz humoru znajdziemy też morał i życiowe lekcje. Wszystko komponuje się w jedną, zgrabną całość, która jest odzwierciedleniem mojego dzieciństwa :)

9.Wolisz książkę papierową czy e-book?
Odp.: Zdecydowanie wolę książkę papierową, chociaż miałam taki okres czasu (ponad rok), że czytałam same -ebooki, a to dlatego, bo nie musiałam nosić ze sobą grubych książek. Gdy jedną książkę skończyłam, od razu mogłam zacząć kolejną. Ale to co jest wielką wadą to- szybko psujący się wzrok :(

10.Czy kiedykolwiek byłaś na targach książki?
Odp.: Nie i jest mi wstyd ;(

11.Której książki ze swojej biblioteczki za nic na świecie nie sprzedałabyś?
Odp.: Problem w tym, że moja biblioteczka jest naprawdę mikroskopijna. Prawie wszystkie książki, które się w niej znajdują się kupione z tak zwanej "drugiej ręki", część książek oddałam do biblioteki. Nie chcę się, aż tak do nich przyzwyczajać, bo to nie jedyne egzemplarze na całym świecie. Ale gdy ostatnio nie mogłam znaleźć mojej małej książeczki "Smażone, zielone pomidory" to byłam zmartwiona. Więc stawiam na tą książkę ;)

Pytania pozostawiam te same :)
A nominuję:

5 komentarzy:

  1. Świetny TAG:) świetnie sobie radzisz ze wszystkimi:) pozdrawiam:*
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wykonanie tagu! :)
    Ach ten Harry Potter przeplata się wszędzie. Dobrze się zapisał na "kartach historii". Zawsze się go będzie pamiętać :)

    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również uwielbiam Harry'ego Pottera i pewnie także postawiłabym na Hogwart jako miejsce, w którym chciałabym się znaleźć <3
    Mam dostać na dwudzieste urodziny list z Hogwartu od moich przyjaciół, więc może moje marzenie się spełni, haha.

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post i ;) ciekawy I ciekawe są twoje zdjęcia mnie interesują :) fajnie tego bloga prowadzisz .. ;) Serdecznie pozdrawiam ..

    OdpowiedzUsuń
  5. Zauważyłam, że dużo osób ma sentyment do "Ani z zielonego wzgórza", a mi się ta książka niezbyt podobała. :/ A tak poza tym bardzo fajny Tag!
    Nominowałam Cię do LBA http://maybe-book.blogspot.com/2016/04/lba-2.html

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)