środa, 6 kwietnia 2016

Moja pasja...#2

Teraz troszkę faktów o mojej trzeciej pasji: GOTOWANIU !!!



  1. Tak naprawdę nie wiem skąd i dlaczego zaczęłam się interesować gotowaniem...Ach nie! Wiem od kiedy... od momentu gdy przyjechałam na studia. Na początku było to gotowanie, aby przetrwać. Teraz gotuję by przyrządzić, posmakować, uraczyć, zadziwić, spróbować, delektować, pobrudzić i na końcu zjeść.
  2. Moimi idolami są: Julia Child (która ostatnio przewija się we wszystkich czytanych przeze mnie książkach <3), Jamie Oliver, Fiona Cairns, Anthony Burdain, a z polski: Marieta Marecka.
  3. Ulubione filmy z motywem gotowania: "Julie&Julia" i"Podróż na stop stóp".
  4. W kuchni lubię być sama. Ja i moje produkty to jest to! Nie lubię pomocy, bo zawsze muszę wszystkich kontrolować, co bardzo mnie stresuje. Mogę iść na ustępstwa :) Wtedy innym przydzielam takie zadania, które są bardzo proste i jeśli wiem, że dana osoba sprawdza się w tym co robi to jestem bardzo zadowolona.
  5. Uważam, że nie wszyscy mogą być kucharzami. Oczywiście nie mam tu na myśli tego, że kucharzem określam tylko tych, którzy pracują w restauracjach. Moja teoria jest taka: każdy może gotować, ale nie każdy zostanie kucharzem.
  6. Moje ulubione dania: kurczak curry i smażony chleb.
  7. Sądzę, że prostotą trafisz prosto w serce. Nie potrzeba gwiazdki z nieba by zadowolić podniebienia innych. Wystarczą proste produkty i świeże zioła, aby kubki smakowe oszalały.
  8. Nie mogłabym być cukiernikiem. Mogę robić wszystko: sosy, mięsa, sałatki... ale nie ciasta czy inne słodkie wyroby.
  9. Czasem tracę natchnienie, czuję się wypalona i sama na siebie zła za to, że nie mam pomysłu. Lubię odgrzewać tak zwane "stare kotlety", ale mam największa satysfakcję w momencie gdy przygotuję nowe danie.
  10. Gdy gotuję mam ciarki na ciele, odpoczywam, "ładuję baterie", podnoszę pewność siebie... i wiele innych. Po prostu nie potrafię inaczej... jeśli gotuję to całą sobą. :)



10 komentarzy:

  1. Czytanie, malarstwo akwarelowe, a także dawanie DT. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokaż jakąś swoją pracę, o ile chcesz oczywiście :) z chęcią bym coś zobaczyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pasjonuje się oczywiście literaturą:) oraz kocham Francję, język i kulturę:) J'aime Paris, parce que cette ville est magnifique:*
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompletnie nie wiem co napisałaś:D Ale dziękuję za pokazanie Twojego talentu!! :*:*:* a ja chciałabym się nauczyć włoskiego <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zjadać Twoje pyszności ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisałam: Kocham Paryż ponieważ to miasto jest niesamowite.:)
    Zapraszam do mnie na kolejną recenzję:)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę pasji. Ja (delikatnie mówiąc) nie jestem najlepsza w gotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Punkt 2 i 8 jak wyjęte z mojego życia :) i też uwielbiam Jamiego Olivera:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja rowniez wole byc sama w kuchni, jak nikt sie nie kręci i przede wszystkim nie patrzy sie na rece, nienawidze tego!
    Jednak lepiej czuje sie piekąc ciasta czy moje kochane babeczki :)
    Lubie to robić, chociaz nie jestem zbyt dobra i przyznaje sie, pare razy juz cos spaliłam haha :D
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  10. Czyli gotowanie to u Ciebie prawdziwa pasja, ja takie ciarki mam, kiedy sięgam po nową książkę i zastanawiam się jak podróż czytelnicza mnie dziś czeka. :)

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)