czwartek, 14 lipca 2016

Jedz, pij, ale z głową...12

Ryż curry- coś co takie kotki, jak ja lubią najbardziej :)

Uwielbiam ryż curry, który jest dodatkiem do wielu dań. Najczęściej jem go z piersią z kurczaka, ale ostatnio przygotowałam z warzywami na patelnie :)

Niby nic nadzwyczajnego, ale smak curry jest jednym z moich ulubionych smaków, a w połączeniu z chilli sprawia, że moje kubki smakowe szaleją :)

Sposób przygotowania:
*biały ryż - w zależności od ilości musimy pamiętać, że wody musi być zawsze dwa razy więcej niż ryżu. Jeżeli do garnka wsypujecie jedną szklankę ryżu, to musimy go zalać dwiema szklankami wody. Ryż trzeba posolić i czekać, aż woda się zagotuje. W momencie zagotowania "skręcamy gaz", tak aby woda delikatnie "pyrkała" i zostawiamy ryż do uzyskania względnej miękkości. Musicie wiedzieć, że niektórzy (tak, jak ja) uwielbiają ryż o konsystencji papki, a inni wolą ryż bardziej sypki. Podczas gotowania obserwujcie i smakujcie wasze potrawy, tak aby uzyskały odpowiedni dla Was smak ;)
Następnie ugotowany ryż przekładam na patelnie, którą podlewam wodą i dosypujemy curry. 
Taki jest mój sposób przygotowania tego dania. Gdy curry wymiesza się z ryżem, który zmieni kolor na pomarańczowy, możemy być pewni, że RYŻ CURRY jest już gotowy :) Dodatkowo lubię dodać: pieprz ziołowy czy chilli :)

SMACZNEGO! 

P.S. Posty pojawią się w przyszłym tygodniu... obecnie znajduję się nad polskim morzem! :)

4 komentarze:

  1. Udanego odpoczynku :) życzę takiej pogody, żebyś mogła zrobić jajka sadzone bez użycia patelni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, jak mi poprawić humor :) Właśnie wyglądam, jak zmokła kura... i jak tu jechać na wakacje jeśli nieoczekiwanie w Polsce nastała era deszczowa?

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę spróbować, ze względu na dietę użyję ryżu basmati - myślisz, że wyjdzie dobrze? :)

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)