poniedziałek, 25 lipca 2016

Jedz, pij, ale z głową...#13

CEBULA!!!
Z czym Wam się kojarzy? Z brzydkim zapachem z ust, z łzawiącymi oczami, z jajecznicą?
Mi cebula kojarzy się ze słonym smakiem, z pieczonym mięsem, z czosnkiem, z chlebem z masłem.
Najbardziej lubię smażoną cebulkę, która staje się delikatnie szklista i aromatyczna.
Dodaję ją do różnych dań, ale tak jak wyżej pisałam lubię też jeść ją z chlebem.

Nie przepadam za surową cebulą, chociaż wiem, że jest mnóstwo ludzi, którzy w taki sposób traktują cebulę.

Czy wiedzieliście, że cebula zawiera witaminę C, B1, B2, B3, E, K, cukier, fosfor, krzem, magnez, żelazo, cynk i selen? Co więcej cebula wspomaga organizm poprzez dezynfekcję (czy Wy też trzecie ugryzienie komara cebulą? Ja tak), obniża ciśnienie krwi czy przyspiesza przemianę materii.

Dlatego nie pozostaje nam nic innego, jak jeść cebulę... ale tak jak wszystko inne: ZACHOWAJMY UMIAR :)

4 komentarze:

  1. Pychota. Chętnie bym sobie tak pojadła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cebula, wspaniały wzmacniacz smaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sobie nie wyobrażam gotowania bez cebuli. W ogóle uwielbiam wszystkie śmierdzące warzywa - cebulę, szczypior, czosnek mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)