czwartek, 4 sierpnia 2016

Liebster Blog Award...#1

Dziękuję Dominice za nominację do LBA :) Dużo się słyszy i czyta o nominacjach blogerów, różne są regulaminy, których trzeba przestrzegać i tutaj też jest jeden wyznacznik, że trzeba nominować 11 osób- blogów (??!!!), o jak najmniejszej ilości wyświetleń, tak aby pomóc początkującemu blogerowi. (Szkoda tylko, że mam samych blogerów z dużą ilością wyświetleń i znam tylko siebie z tak tragiczną ilością wyświetleń :D Ale podkradnę z Waszych LBA :)

Nie ma, na co czekać, więc zaczynamy:

1. Jakie książki polecasz typowo na wakacje?
Jak dla mnie to zależy: są dwie drogi dla takiego czytelnika, albo sięga po lekką literaturę związaną z wakacjami, mam tutaj na myśli książki- romanse, lekkie czytadła, ale także te, których akcja rozgrywa się w gorących krajach: Afryka, Indie, Włochy, Hiszpania czy Grecja. Z takich książek polecam książki Marleny de Blasi czy Frances Mayes. Drugą drogą, którą może podążyć czytelnik jest sięganie po pozycje cięższe lub te, po które do tej pory nie sięgnął. Ja sama postanowiłam, że w te wakacje uzupełnię wiedzę o literaturę polską- i jak to ma się do rzeczywistości? Nijak. Moje postanowienia można rzucić i robić o ścianę. Chciałam przeczytać, którąkolwiek z książek Kinga, powrócić do angielskiej klasyki, poznać panią Puzyńską czy Witczak. Ale jak na razie to są moje wielkie plany...


2.Masz swojego ulubionego autora/autorkę? Jakie tytuły polecasz ?Mam swojego ulubionego autora i autorkę. Nie będę się w tym punkcie ograniczać: po pierwsze zaczniemy od mężczyzny, którym jest Dan Brown. Uwielbiam świat intryg, więc jego książki mnie urzekły. Do tego można obejrzeć film i porównać go z książką lub wcale nie porównywać. Autorek będzie więcej: ta z dzieciństwa to Agata Christie- mistrzyni lekkiego kryminału- i J.K.Rowling- uwielbiana przez miliony "matka" Harrego Pottera :)  Gdy nieco podrosłam polubiłam Jodi Picoult za tematy, które podejmuje w swoich książkach. Przy każdej historii mam ciarki na całym ciele i czytam z zapartym tchem. Niektórzy mówią, że wolą Cathy Glass- ale czy na prawdę trzeba je porównywać? Później można dodać Elizabeth Gilbert i cudowną książkę "Jedz, módl się i kochaj", której tytuł stał się inspiracją nazwy mojego bloga.

3. Czytałaś może książkę która zmieniła Twoje myślenie, zainspirowała Cię do czegoś w życiu? Jak tak to jaka to? 
Nie wiem czy jest taka książka, bo każda po trochu daje mi coś od siebie, co zmienia moje wnętrze: sposób myślenia, zachowanie, patrzenie na codzienność i na innych ludzi. Książką, która utkwiła mi w głowie jest "Jeździec miedziany", gdzie po całej trylogii przepłakałam wiele godzin, ale chociaż minęło kilka lat od przeczytania tej historii, to nadal pielęgnuję to, co mi ofiarowała. Uważam, że nie ma książki, której nie warto przeczytać. Widzę, że wielu czytelników dzieli książki na "lepsze" i gorsze"- a to wszystko to tylko subiektywne opinie. Nie lepiej dzielić literaturę na gatunki, tak jak jest to oficjalnie podzielone? Nie każdy z nas musi lubić literaturę erotyczną (tutaj akurat chodzi o mnie), ale ktoś inny może być prze-szczęśliwy jeśli dostanie w prezencie książkę z tego gatunku. Są książki, przez które my i nasz umysł nie jest wstanie przebrnąć, ale podziękujmy temu autorowi za taką książkę, bo przynajmniej lepiej poznajemy swój gust :)


4. Wyobraź sobie, że otrzymujesz bon na 200 zł do wykorzystania do jakiejś księgarni. Co kupujesz?
Nie jestem zbieraczem, tak rzadko kupuję książki, że naprawdę musiałby być to bon do księgarni, abym wydała te pieniądze na książki. Jestem za wspieraniem księgarni- mniejszych i większych, ale na tym etapie życia, na którym jestem- zbieranie książek- mnie nie uszczęśliwia (? chyba dobrze napisałam). Szczęśliwa jestem wtedy, gdy wkraczam do biblioteki i wiem, że znajdę tam wszystko to, co mnie interesuje. Możliwe, że kupiłabym książki, aby ofiarować je bibliotece, bo często ze swojego zbioru oddaję książki do biblioteki w moim rodzinnym mieście. Może ofiarowałabym ten bon paniom bibliotekarkom?

5. Jak długo czytasz książki? 
Dokładniej daty, kiedy zaczęłam czytać to nie pamiętam, ale może miałam 6lat? Jeszcze chyba nie chodziłam do szkoły, a pierwszą przeczytaną książką, a także wypożyczoną z biblioteki był KRECIK! :)


6. Wyobrażasz sobie świat bez książek?
Może wtedy zmotywowałabym się, żeby coś w końcu dokończyć? Może bym porządnie usiadła przy biurku, z otwartym laptopem, z herbatką i ciastkiem na blacie, z głową pełną pomysłów? Byłabym pierwszą autorką, która wydałaby na tym świecie książkę? Sądzę, że jeśli się czegoś nie zna, to się za tym nie tęskni. Gdybyśmy nie znali książek, coś innego by nas fascynowało. Gdyby TERAZ zabrakło książek, bo zostałyby zakazane, to uważam, że byłaby to tragedia i wtedy mogłabym napisać: nie wyobrażam sobie świata bez książek.


7. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Lubię czytać z samego rana lub wieczorem. Pora roku też ma znaczenie, bo gdy wieczory są dłuższe, za oknem ciemno i zimno, chętniej sięgamy po koc, herbatę i książkę. Latem nie mam, aż tyle czasu by nadrobić literaturę, która zalega na moich półkach. 

8. Papierowa wersja ksiązki czy ebooki? 
I to i to. Nie ma zmiłuj. Niektórych książek nie mogę otrzymać w wersji papierowej, dlatego sięgam po ebooki. Jednak wersja tradycyjna czyli papierowa będzie tą moją ulubioną :)

9. Masz swój ulubiony cytat z książki? Jaki to? 
Gdy zaczęłam prowadzić bloga, to do każdej recenzji książki wybieram kilka krótszych lub dłuższych cytatów. Chyba jeszcze nie mam swojego ulubionego, bo nie przywiązuje do nich, aż takiej wagi. Może kiedyś spiszę te wszystkie cytaty w jeden zbiorczy post ... ;)

10. Co aktualnie czytasz?
Jak nigdy czytam dwie książki na raz, a to tylko dlatego, że "Zagubione bagaże" już mnie zmęczyły. Drugą książką, którą czytam jest "Dotrzymana obietnica", która trzyma mnie w napięciu... i jestem ciekawa, co jeszcze się wydarzy :)


11. Poza czytaniem książek jak spędzasz swój czas wolny?
Ostatnio oglądam bardzo dużo seriali, ale staram się w jednym momencie oglądać jeden serial, skończyć go i zacząć następny. Niektórzy oglądają wiele seriali jednocześnie, co mnie by na pewno zmęczyło, bo lubię się zaangażować emocjonalnie i psychicznie. Czekam na kolejny sezon "House of cards", a teraz zaczęłam oglądać piąty sezon "Gry o tron". Mam jeszcze na swojej liście "Suits", "Breaking bad", "Wikingów", "Sherlocka", "Dolinę krzemową", "Dawno, dawno temu"... i pewnie wiele, wiele innych <przepraszam bardzo, ale kiedy ja to obejrzę?"
Oprócz tego piszę "coś" własnego. Rozpoczęłam trzy projekty, ale stoję z nimi w miejscu. Nie ma mnie kto pogonić... a ja sama jestem zbyt mało zmotywowana. Chcę też zwiedzić w Łodzi wszystkie parki... od początku wakacji wisi na mojej szafce lista z nazwami parków. Niektóre mam już odhaczone, inne czekają w kolejce. Miałam też rozpocząć kolejną serię na blogu, tym razem dotyczącą jedzenia i też nic z tego nie wyszło. Wakacje są zbyt krótkie, zbyt dużo do zrobienia, zbyt wiele spontaniczności... plany się nie sprawdziły.

Moje pytania:
1. Wymień 3 książki z dzieciństwa, wybierz jedną i napisz dlaczego akurat ta książka znalazła się w tym zestawieniu.

2. Dzięki komu/ czemu rozpoczęłaś/rozpocząłeś czytanie?

3. Czy Twoi znajomi czytają książki? Wymieniacie się nowinkami czytelniczymi lub książkami? A jeśli nie czytają to, jak myślisz dlaczego tak jest? Starasz się ich zachęcić do czytania?

4. Złota rybka spełni Twoje jedno życzenie. Możesz wybrać jednego autora i się z nim spotkać w celu przeprowadzenia wywiadu. Kto to by był?

5. Czy chciałabyś/chciałbyś napisać książkę? A może już ją piszesz? O czym by była, a może o czym jest?

6. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki? Co sprawia Ci największą przyjemność?

7. Czy masz książki, do których wielokrotnie wracasz? Jak uważasz, czemu niektóre książki możemy czytać wielokrotnie i nigdy nam się nie znudzą? A może uważasz, że nie ma takich książek, albo przynajmniej Ty tak nie masz- to czy chciałabyś/chciałbyś tak mieć?

8. Czy oprócz czytania książek masz inne zainteresowania? Jeśli tak, to jakie?

9. Czy wiążesz swoją przyszłość zawodową z czytaniem? Marzy Ci się posada w wydawnictwie/ księgarni/ chcesz być pisarzem/ pisarką?

10. Wymień jednego bohatera męskiego, który przypadł Ci do gustu. Nie musi to być główny bohater książki.

11. Jednak Twoja złota rybka chcę spełnić Twoje jeszcze jedno życzenie... pozwól jej na to. Tym razem umożliwia Ci przenieść się do świata książki... jaka książka byłaby tą, do której z chęcią byś weszła/wszedł? Z którymi bohaterami byś chciała/chciał się spotkać? Gdzie spędziłabyś/spędziłbyś tę jedną noc?

Do moich pytań nominuję: 

3 komentarze:

  1. Ja za to uwielbiam kupować książki *--* To świetne, że w każdym momencie możesz wrócić do ulubionej historii czy bohaterów. Nie wiedziałam, że jest taka książka jak Krecik, ale pamiętam, że oglądałam te bajki jeszcze na kasetach. To było coś! Te trzy projekty wspomniane w ostatnim pytaniu, zaintrygowały mnie. Koniecznie musisz zacząć je realizować!
    Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale nie znam żadnej z autorek, które wymieniłaś (bo oczywiście w Brownie swego czasu się zaczytywałam :p). A co do "zbierania" książek, to jestem niepoprawnym nałogowcem. Co prawda nie kupuję wszystkiego, jak leci, ale mam swoją listę książek, które koniecznie chcę mieć, a oprócz tego, jeśli, będąc w księgarni, czy Empiku, jakaś książka mnie zainteresuje, to nie potrafię sobie odmówić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę przekonać do ebooków. Może dlatego, że gdy czytam tekst na jakimś czytniku to robię to mniej uważnie ... Co do seriali ... ostatnio trafiłam na świetny rosyjski serial "Dobre ręce". Niestety nie oglądałam go od początku, więc pewnie w najbliższym czasie nadrobię zaległości. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)