poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Liebster Blog Award...#2

Cześć! Ponownie zostałam nominowana. Cieszę się, że nie jestem kolejnym blogiem, gdzieś tam we wszechświecie. Ci, którzy mnie nominowali musieli mnie znaleźć i cokolwiek o mnie wiedzieć, na przykład to, że czytam i jestem gotowa na nominację ;) Tym razem nominacja przyleciała od: Pabottyro

Zasady są proste: nominujemy tych, którzy potrzebują naszego wsparcia. Co więcej, nominujemy, aż 11 kolejnych blogów! Pamiętając o tym, że nie można nominować tego, który Was nominował :)

Zapraszam do czytania!

1.Z jaką książkową postacią najbardziej się identyfikujesz?
Często słyszę, że jestem podobna do "Ani z Zielonego Wzgórza", często w dzieciństwie oddawałam się marzeniom i wymyślałam wszystko, co się tylko dało. Po obejrzeniu pierwszej części przygód Harrego Pottera, postanowiłam, że będę Hermioną. Później nie pamiętam, żebym znów postanowiła, że kimś zostanę. Teraz nie utożsamiam się z żadną z bohaterek, chociaż często znajduję podobieństwa w charakterze, lecz są to nieliczne wspólne cechy. Jeśli znacie taką bohaterkę, która jest nieśmiała, ale naprawdę otarta towarzysko... tylko, ze brak jej odwagi... TO JESTEM JA :)



2.Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?
Lubię czytać, gdy mam już wszystkie obowiązki za sobą. Lubię czytać od rana, gdy wiem, że jeszcze mogę sobie pozwolić na błogie lenistwo w łóżku. Uważam, że każda pora jest dobra, ważne, aby nie przekładać hobby nad obowiązki, które tego dnia trzeba wykonać.



3. najlepszych/ulubionych pozycji, jakie zdarzyło Ci się przeczytać?
(Tylko pięć?!)
*Bez mojej zgody- Jodi Picoult

*Biała Masajka- Corinne Hofmann

*Dom sióstr- Charlotte Link
*Jedz, módl się i kochaj- Elizabeth Gilbert
*Julie&Julia. Rok niebezpiecznego gotowania

4.Najbardziej znienawidzona książka to…
Najniższą ocenę na lubimyczytać dałam Dotykowi Julii... a obok mam Desiree, czyli czas próby

5.Najlepszą adaptacją książki jest…
Bez mojej zgody- Jodi Picolut. OBEJRZYJCIE!

6.Najbardziej wkurzający bohater książkowy to:
... osoba, która wiecznie nie może się na coś zdecydować...nie lubię Julii z książki "Dotyk Julii" ... pewnie mam wiele takich bohaterek, które działają mi na nerwy podczas czytania, ale teraz każda wyleciała mi z głowy. Na pewno jest mi trudno polubić bohaterki książek Charlotte Link... jest to specyficzny typ książek o uciemiężeniu kobiet... no ale ile można?!

7.Moje hobby to (oprócz książek)
Tak jak wcześniej pisałam, oprócz czytania oglądam seriale. Wiem ile jeszcze czeka mnie nadrabiania, ale to nie jest żadna przeszkoda czy trudność, mega się z tego cieszę.Ostatnio polubiłam jazdę na rowerze, już przymierzam się do poszukiwania roweru, na którym będę mogła śmigać. Może ktoś z Was wie, gdzie powinnam zaczerpnąć informacji o 
rowerach?

8.Ulubiony autor to…
Oprócz takich autorów jak: J.K.Rowling, Dan Brown czy Elizabeth Gilbert, lubię również Fannie Flagg za książkę "Smażone zielone pomidory". Uwielbiam jej humor, głęboką analizę charakteru bohaterów, za życiowe sytuacje, za tak trafne przedstawienie trudności życiowych i ich pokonywanie. Zazwyczaj jej książki są lekkie i przyjemne. Dosyć cieniutkie, ale pozostają w pamięci na długo.


9.Czy masz książkę, do której wracasz?
TAK! Mam kilka takich książek :) - Harry Potter, Ania z Zielonego Wzgórza, Zapałka na Zakręcie, Jedz, módl się i kochaj...

10.Od jak dawna czytasz, oraz kto/co Cię do tego skłonił.
Skłonił mnie do tego dziadek, który zapisał mnie do biblioteki, gdzie odkryłam swój magiczny świat. Czytam chyba od 6 roku życia.


11.Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Miałam kilka blogów i za każdym razem nic mi z tego nie wyszło. Teraz się zaparłam i jakoś pcham ten wózek :) Na pewno dużą inspiracją byli inni ludzie, którzy spełniają się w swoich pasjach :) Pozazdrościłam im i tu jestem :)


Moje pytania:
1.Wyobraź sobie taką sytuację: idziesz do biblioteki/księgarni, wypożyczasz/kupujesz książkę. Idziesz do domu/parku, wygodnie siadasz na łóżku/ławce, zaczynasz czytać, a tam... historia Twoje życia. Na początku za bardzo nie rozumiesz o co chodzi, myślisz, że to jakaś dziewczyna podobna do Ciebie, ale jednak tam jest opisane Twoje życie... czytasz dalej, bo chcesz wiedzieć, jakie będziesz mieć przygody czy zamykasz książkę i ze strachem odkładasz ją obok siebie?
2.Czy masz zwierzątko, albo chciałabyś/ chciałbyś je mieć? Czy nazwiesz/nazwałeś/aś je imieniem bohatera książkowego?
3.Czy urządziłeś/urządziłaś kiedyś imprezę, a hasłem przewodnim było jedno z uniwersum? A może chciałbyś/chciałabyś tak zrobić?
4.Czy masz rodzeństwo? Czy ono również interesuje się książkami?
5. Czy jest taka książka, której ekranizacje chętnie byś zobaczył/zobaczyła?
6.Czy wiążesz swoją przyszłość z zawodem związanym z czytaniem/pisaniem książek?
7.Ile masz książek w swojej biblioteczce?
8.Czy wspierasz lokalną bibliotekę? Jeśli tak to w jaki sposób, a jeśli nie to czy masz taki zamiar?
9.Nawiązujesz znajomości z innymi czytelnikami? Mam na myśli wszystkie fora, blogi i grupa na fejsbuku. Utrzymujesz z nimi stały kontakt? Spotykacie się i wymieniacie informacjami, książkami?
10.Co uważasz o swojej pasji: czytaniu książek? Uważasz ją ze lepszą od innych zainteresowań?
11.Chciałbyś/chciałabyś by Twoje życie było inspiracją dla autora do stworzenia książki?

Nominuję:

18 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi, tylko... yyyy, jak by Ci to powiedzieć... to nie są pytania ode mnie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem! :) Nie ten link wstawiłam! Jak widać, często myślę o Twoim blogu :D
      Nie martw się! Nad Twoimi pytaniami już pracuję :)

      Usuń
    2. Ooo, skoro tak, to bardzo mi miło ;)

      Usuń
    3. Taka czasem ze mnie gapa :D Ale już się poprawiłam. A chciałam się zapytać, czy to Twoja strona właśnie polubiła mój fanapge? :) (czy znowu popełnię gafę???)

      Usuń
  2. O kurcze, ale genialne pytania zadałaś! Dziękuję za nominację, z pewnością odpowiem, gdy tylko uporam się z zaległymi LBA :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację :) na pewno odpowiem na pytania :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem Hermioną od prawie dziesięciu lat i pewnie nic tego nie zmieni, a przynajmniej mam taką nadzieję. Ale "Dotyk Julii" to całkiem przyjemna trylogia, nie jest idealna, ale dobrze się przy niej bawiłam. Chyba drugi tom był najgorszy, ale i tak dałam mu ocenę osiem czy siedem na dziesięć xDD
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Wszystkich jasnych miejsc" Jennifer Niven! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Ty czubku, masz fazę na Harry'ego widzę co :D
    Dzięki wielkie za nominacje :D Ja najbardziej lubię czytać wieczorami, ale nie mam zbytnio szansy, bo wtedy spędzam czas ze swoim facetem :D
    Wiadomo, że Twoją pasją oprócz czytania jest gotowanie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez czubkowania :D Mam fazę na Harrego od... 10 lat i dłużej :D Nic tego nie zmieni ;) <3

      Usuń
    2. Lubię czubków, więc to komplement :D

      Usuń
  6. Co do Twojego komentarza na moim blogu: właśnie skończyłam oglądać film i, jak to najczęściej bywa, książka mimo wszystko jest lepsza. Film według mnie bardzo spłyca całą historię, która ma sporo do zaoferowania, chociaż wątek miłosny strasznie kuleje

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez mojej zgody, książkę po prostu uwielbiam, mocno wzruszająca historia, wracałam do niej już dwa razy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam ,,Dotyku Julii", ale po Twoich odpowiedziach, chyba po nią nie sięgnę, haha :D

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz sama sprawdzić, jak to jest :) Może Ty polubisz!

      Usuń
  9. ciekawe pytania i odpowiedzi :)

    http://1krokdo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za nominację, wykonam niebawem.
    Ja też identyfikowałam się z Anią z Zielonego Wzgórza! :)
    Właśnie książka Fannie Flagg patrzy na mnie z półki, już od dawna chcę się zapoznać z twórczością tej autorki.

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)