czwartek, 18 sierpnia 2016

Liebster Blog Award...#3

1. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu Twoja biblioteczka nagle staje w płomieniach. Zdążysz ocalić tylko jedną książkę. Którą uratujesz?Dobrze, że moja biblioteczka jest taka mała! Chyba udałoby mi się zebrać je wszystkie... ale jeśli muszę tylko jedną... to chociaż wezmę dwie... będzie to pierwsza i druga część Trylogii "Jeździec miedziany" :) <trzeciej części jeszcze nie mam... dlatego jej nie wezmę :P >


2. Dostajesz szansę na prawdziwe spotkanie ze swoim ulubionym bohaterem książkowym. Co wybierzesz - szaloną przygodę czy romantyczną randkę w jego towarzystwie?
O mateńko, żebym wiedziała, że Neville zrobi się taki przystojny... :) Możliwe, że wybrałabym romantyczną randkę z Draco... nie zaprzeczę, że rozważam kandydaturę Dymitra z "Akademii wampirów" :)


3. Wracasz do domu z niejasnym przeczuciem, że coś jest nie tak... Zamek w drzwiach był przekręcony tylko raz, chociaż Ty zawsze przekręcasz go dwa razy, a w jednym z pokoi pali się światło (na pewno zgasiłaś/łeś je przed wyjściem)... Co robisz? Odważnie wkraczasz do środka i sam(a) mierzysz się z tym, co na Ciebie czeka czy wzywasz na pomoc którąś z książkowych postaci? Którą i dlaczego?
Szkoda, że nikt nie nagrał mnie, jak bałam się zbliżyć do zlewu, gdy do mojego pokoju wleciała wielgachna ćma (mieszkam w akademiku i w pokoju mamy zlew kuchenny)... to dopiero była tragedia. Skradałam się na paluszkach, a moją osłoną trzymaną w obydwu dłoniach był sweter... Przebierałam nóżkami i dreptałam... a i tak tej ćmy nie znalazłam. Myślę, że sama dałabym radę... <chyba> a jeśli nie to wezwałabym kogoś z Hogwartu, np Zgredka :)


4. Mówi się, że rodziny się nie wybiera, ale gdybyś miał(a) stworzyć sobie taką książkową rodzinę, kto by się w niej znalazł i dlaczego? Rodzice, rodzeństwo, mąż/żona, dzieci, a może jakiś domowy zwierz? Jakie postaci z książek chciał(a)byś obsadzić w tych rolach?
Ale cudowne pytanie :) Miałabym wiele sióstr i braci... a moją wierną przyjaciółką byłaby Ania z Zielonego Wzgórza :) <chyba, że sama bym nią była> Idgie ze "Smażonych zielonych pomidorów" byłaby moją siostrą, tak samo jak Hermiona. Nie mogłabym zapomnieć o Rose z "Akademii wampirów" i Lenie z "Delirium" ... moją mamą mogłaby zostać profesor McGonagall, ale nie wiem kogo mogłabym obsadzić w roli ojca :D Mężem mógłby zostać Dymitr z "Akademii wampirów" <chociaż tutaj byłoby spięcie pomiędzy mną, a moją siostrą Rose :D >


5. Pies właśnie zeżarł Twoją książkę. Wciąż jeszcze oblizuje się ze smakiem, a wokół w kałużach ze śliny leżą na wpół przeżute strzępy papieru. Trudno nawet rozpoznać, jaką lekturę w ten sposób przetrawił, ale masz nadzieję, że to... (Której książki ze swoich zbiorów byłoby Ci najmniej żal w takiej sytuacji?)
A mogę sama psu wręczyć tę książkę? Bo będzie to: "Ramię w ramię: US ARMY i WERMACHT PRZECIWKO SS"


6. Jak wyglądałby Twój idealny wieczór z książką?
Miałam już takich kilka. Może to być lato, kiedy na dworze jest bardzo gorąco, a ja leżę pod chłodną kołdrą. Albo może to być zima, kiedy za oknem pada śnieg, ja mam na stopach grube skarpety i siedzę wciśnięta w kąt z kocem i książką.


7. Czy wyobrażasz sobie świat bez tradycyjnych, drukowanych książek?
Nie wyobrażam sobie tego, bo wtedy wszyscy będziemy nosić grubsze okulary niż ekrany komputerów czy smartfonów.


8. Na jeden dzień możesz wcielić się w rolę jakiejś postaci literackiej - kogo wybierasz i dlaczego?
Zostałabym Robertem Langdonem! :) Uwielbiam rozwiązywać tajemnice i szukać "dziury w całym" :) No chyba, że jeszcze mogłabym zostać panną Marple z książek Agaty Christie :)


9. Ktoś chce Ci podarować nietypowy prezent: masz do wyboru milion dolarów albo darmowe książki bez żadnych ograniczeń - na co się decydujesz?
Darmowe książki już mam- biblioteka. Chyba, że to stałoby się płatne. Wybieram milion dolarów, wpłacę część na konto biblioteki, a za resztę wyjadę na wakacje z książką :)


10. Czy masz jakieś motto życiowe? Jeśli tak, pochwal się nim :)
Raz na ćwiczeniach na uniwerku usłyszałam od pani profesor: "Zawsze musisz wyglądać dobrze, bo nigdy nie wiesz, kiedy spotkasz swojego wroga". Sama jako takiego motta życiowego nie posiadam, ale chyba postaram się coś znaleźć :) Chyba, że do tego mogę zaliczyć motto książkowe: "Każdą książkę warto przeczytać, bo każda z nich kształtuje Twój gust."


11. Czym się zajmujesz, kiedy nie czytasz?
Kiedy nie czytam, nie oglądam, seriali, to marudzę :P A tak naprawdę to chciałam się zająć wieloma rzeczami: chciałam pleść bransoletki, robić świece, zakładki do książek... i milion innych pierdółek. Skończyło się na tym, że nadal czytam książki, prowadzę bloga i fanpage, a od niedawna jeżdżę na rowerze :)

Moje pytania:
1. Idziesz ulicą i nagle przed sobą widzisz pewną osobę, jesteś przekonana, że to Twój ulubiony bohater książkowy. Jak reagujesz?
2. Gdybyś miał/miała możliwość nazwać ulicę w swoim mieście w oparciu o książki, to jak byś ją nazwał/nazwała?
3. Czy masz zwierze? Jeśli tak to czy nadałaś mu imię bohatera książkowego lub ulubionego autora? A jeśli nie masz to czy nadałbyś/nadałabyś mu takie imię?
4. Mówi się, że świat zmierza do samego końca, że niedługo będzie koniec świata. Wyobraź sobie, że masz możliwość, aby się uratować, ale do końca życia nie mógłbyś/nie mogłabyś przeczytać żadnej książki. Zgadzasz się?
5.Czy kiedyś zorganizowałeś/zorganizowałaś tematyczne urodziny lub inną imprezę w oparciu o książki? Jeśli tak, to co wymyśliłeś/wymyśliłaś? A jeśli nie to, jak to sobie wyobrażasz?
6.Jakie jest Twoje zdanie na temat czytania: czy uważasz, ze to rodzice powinni pielęgnować w nas to hobby, czy nie zależnie od rodziców, można zarazić się taką pasją, jaką jest czytanie?
7.Czy wiążesz swoją przyszłość z zawodem pisarza lub pisarki?
8.Czy masz do zrealizowania marzenie, które dotyczy zupełnie innej pasji? Może jest taka pasja, którą chciałbyś rozwinąć, poznać ją lub czegoś nowego się nauczyć? Co to jest?
9.Jakie gatunki książek lubisz najbardziej? A które lubisz najmniej?
10.Czy przy czytaniu słuchasz muzyki? Masz jakąś konkretną książkę i związaną z nią piosenkę? A może chciałbyś/chciałabyś, żeby do każdej książki była przygotowana lista utworów?
11. Czy Twój blog jest tylko o książkach? Czy też w nim piszesz lub wspominasz o innej swojej pasji?

Uff! Uporałam się z pytaniami :) łatwo nie było, ale cóż :) Teraz przechodzimy do wybierania blogów! :) Mam nadzieję, ze nikogo nie powtórzę :)
Belikov book blog
Molinka ksiazkowa
Kochane ksiazki
Toreador-nottoread
Bookowe lowe
Smooky
Zaczytana-iadala
Patt books
Tusia ksiazki i nie tylko
The-heartlines-books
Magiel-kulturalny

14 komentarzy:

  1. Dzięki za nominację :) Choć pytania zapodałaś takie, że nie wiem, kiedy zdołam się z nimi uporać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, żeby w ogóle :) Czekam na Twój post!

      Usuń
  2. J bym nie wiedziała, jaką książkę mam ocalić. To taki trudny wybór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za nominację, trudne pytania, ale w tym tygodniu spróbuję na nie odpowiedzieć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam już te pytania i uważam, że są to jedne z lepszych ! Równie cudowne są Twoje odpowiedzi :D Najlepsze z tym zżarciem Twojej książki przez psa xD Ja poświęciłabym jakąś najtańszą, którą szybko mogłabym sobie odkupić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja także nie wyobrażam sobie życia bez zwykłych, papierowych książek. Jest coś magicznego w nich, w ich zapachu, dotyku. Bardzo ciekawe odpowiedzi :)

    Pozdrawiam, obserwuję i serdecznie zapraszam na mojego bloga z recenzjami. Dopiero zaczynam, więc miło byłoby zdobyć nowych czytelników :)

    www.planeta-recenzji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ,,ale jeśli muszę tylko jedną... to chociaż wezmę dwie"Monika jesteś niemożliwa :'D !

    Uff, myślałam, że tylko ja tak panicznie boję się tych ciem. Ostatnio wleciała mi do pokoju taka ogromna ćma. Nie chciałam nawet wejść do pokoju, a gdy byłam już naprawdę zdesperowana wzięłam łapkę na muchy i bardzo powolutku, ostrożnie ruszałam firanką. Ostatecznie moja siostra rozprawiła się z tym potworkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy wyobrażasz sobie, jak my, we dwie rozprawiamy się z latającym robalem? :d Bo ja nie!! :D Brrrr...

      Usuń
    2. O fujć!Myślę, że raczej by nam to nie wyszło :"D

      Usuń
  7. Świetny Tag i wspaniale odpowiedzi:) sądzę jednak, iż moje byłyby inne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, odpowiedziałam na Twoją nominację: http://kochaneksiazki.blogspot.com/2016/08/lba-3-4-5-6-7-oraz-tag-4.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja pewnie zamiast ocalić jedną książkę z pożaru, albo starać się ocalić ich jak najwięcej, zaczęłabym płakać, że nie mogę ocalić wszystkich :) Całe szczęście, że chociaż problem psa mam z głowy, bo towarzyszy mi przy czytaniu, a zamiast pożerania książek, woli herbatniki i gotowanego kalafiora XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za nominację! Niedługo na nią odpowiem na swoim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)