środa, 24 sierpnia 2016

Liebster Blog Award...#4

Za nominację dziękuję: Zaczytana bloguje za nominację ;)

1. Jaka książka sprawiła, że pokochałaś czytanie?
Krecik i jego przygody :)

2. Podaj tytuł swojej ulubionej książki.
"Biała masajka" 
3. Czy zdarzyło Ci się nie dokończyć książki, bo okazała się być kompletnym rozczarowaniem? Podaj tytuł?
Tak zdarzyło mi się, a są to ostatnimi czasy dwie książki "Zagubiony bagaż" i "O czym nigdy nie powiedziała Ci matka"

4. Jakie trzy książki zabrałabyś ze sobą na wakacje?
Zrobię to podstępem i powiem tak:
* Wszystkie książki Harrego Pottera
*Trylogia Jeźdźca Miedzianego
*Trylogia Delirium

5. Z jakim kobiecym bohaterem najchętniej wybrałabyś się na kawę?  Dlaczego taki wybór?
Raczej wybór padnie na taką postać, którą lubię, a raczej na taką od której mogłabym się czegoś dowiedzieć i o czymś konkretnym porozmawiać Może byłaby to ... Minny z książki "Służące" :)
Akurat o tej postaci dość często myślę. Sama dużo czytam na temat niewolnictwa w Ameryce i uważam to za trudny, ale jakże ciekawy temat. Minny wobec tylu życiowych problemów potrafi zawsze znaleźć pozytywną stronę i pozostaje sobą nawet jeśli wszystko dookoła się zmienia.

6. Czy masz swojego ulubionego męskiego bohatera? Dlaczego taki wybór?
Kiedyś był to Harry Potter, ale już z tego wyrosłam :) Teraz nie mam takiego bohatera.


7. Najczęściej kupujesz czy wypożyczasz książki?
Wypożyczam, na razie nie mam gdzie składować książek ;)

8. Ile książek przeczytałaś w tym roku?
Około 60 :) Nie wiem, jak tego dokonałam, ale jestem z siebie dumna!

9. Po jaki gatunek książek najchętniej sięgasz?
Są to książki obyczajowe. Najlepiej czyta mi się literaturę typowo kobiecą, ale lubię wszelkiego rodzaju sagi i dramaty rodzinne. Często sięgam po książki z wątkiem niewolnictwa w Ameryce, czyli też zahaczam o wątki historyczne. Uwielbiam historie oparte na faktach.

10. Podaj tytuł książki ze swojej biblioteczki z najładniejszą okładką?
Już kiedyś odpowiadałam na to pytanie i szczerze mówiąc, nie pamiętam, jaka to książka :D Nie mam swoich książek w akademiku, więc rzadko je widzę, ale na razie stawiam na "Wichrowe Wzgórza"


11. Co jako pierwsze przyciąga Cię do danej książki? Na co najpierw zwracasz uwagę?

Okładka, nie wiem co takiego dokładnie musi zawierać, ale musi mieć jakiś konkretny kolor... raz jest to żółć, następnym razem jest to niebieski... różnie to bywa :)


Moje pytania:
1. Budzi Cię rano dzwonek Twojego telefonu, zerkasz na wyświetlacz, ale nie rozpoznajesz numeru. Odbierasz, a tutaj dzwoni Twój ulubiony pisarz... kto to jest?
2. Czy wspierasz biblioteki? A może chciałbyś to robić?
3. Bierzesz udział w konkursach książkowych? Udało Ci się coś wygrać?
4. Czy wymieniłbyś się z kimś na książkę nie wiedząc co takiego otrzymasz?
5. Masz do wydania plik banknotów... nie możesz kupić książek... ale za to możesz wybrać akcesoria około książkowe... co to by było?
Teraz przejdźmy do pytań nie związanych z książkami:
6. Lubisz gotować? Co ostatnio ugotowałeś/aś?
7. Lubisz podróżować? Gdzie ostatnio byłeś/aś?
8. Masz do zorganizowania imprezę niespodziankę dla Twojej najlepszej przyjaciółki/przyjaciela. Podejmiesz się tego z chęcią czy szybko odmówisz?
9. Dostajesz od znajomych prezent, długo myślałeś/aś nad tym co dostaniesz... a znajomi dają Ci rzecz, która kompletnie Ci się nie podoba, jaka jest Twoja reakcja?
10. Wybierasz piknik w parku czy wyjście na basen? A jeśli nic z tego, to gdzie byś się z chęcią wybrał/ała? Uzasadnij swój wybór.
11. Czy piszesz własne teksty i gdzieś je publikujesz? Podaj link, jeśli tak jest.

Nominuję:
Pamietnik-czytania
Soy-como-el-viento
Zaczytana do samego rana1

15 komentarzy:

  1. 60 książek to ja chyba w rok nie przeczytam! Jakoś bardzo słabo mi idzie, w roku szkolnym wiadomo nie ma czasu, a na wakacje dostałam kaca przez co sierpień to jedynie dwie przeczytane książki. Być może jeszcze coś przeczytam, ale i tak idzie cienko. Pozdrawiam :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, dopiero teraz obczaiłam ten nagłówek! Moje wewnętrzne dziecko cieszy się jak ta małpka♥

      Usuń
    2. Jesteś niemożliwa! :D <3

      Usuń
    3. Tylko czasami, zazwyczaj całkiem łatwo ze mną wytrzymać :P ;D

      Usuń
  2. Brawo Ty 60 książek to tak jak ja :D
    Znaczy ja już dobijam do 70, no ale :)
    Ach te okładki. To z nas takie okładkowe sroki.

    PS. Zapraszam do mnie na Book Tour!

    OdpowiedzUsuń
  3. Białą Masajkę czytałam i bardzo miło wspominam, choć kolejne części moim zdaniem nie były już tak dobre ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W zeszłym roku w sierpniu też miałam około 60 przeczytanych książek, a w tym roku wolę nawet nie liczyć :p no, ale pisanie magisterki i praca pochłonęły lwią część mojego czasu w maju i czerwcu

    OdpowiedzUsuń
  5. W Potterze się nie kochałam, uwielbiałam za to Olivera Wooda, śliniłam się do niego jak szalona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale uwielbiałaś wizerunek Olivera wykreowany w filmach czy tego z książki? :)

      Usuń
  6. A co to za piękne wydanie Wichrowych wzgórz posiadasz? Uwielbiam tę książkę <3

    OdpowiedzUsuń
  7. A tu znowu zmiany widzę? xD
    Moniko! Jak jest możliwe przeczytanie do sierpnia 60 książek? Umarłam normalnie, ja mam na swoim koncie trochę ponad połowę Twojego wyniku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zmiany, bo ciągle ktoś mi podsyła coś fajnego i fikuśnego :) Ale zostanę przy sowach :) Tylko zawsze w innym wydaniu :)
      Kasiu nie czytam na wyścigi, po prostu ... tak wyszło ;)

      Usuń
  8. Dziękuję za nominację! :)
    Pewnie chwilę to potrwa, ale postaram się naskrobać odpowiedzi na Twoje pytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym potrafić móc w dowolnym momencie rzucić książkę, która mi się nie spodobała, a jednak zawsze daję jej szansę do końca, może jednak znajdę w niej coś dla siebie. :)

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)