sobota, 24 września 2016

Jedz, pij, ale z głową...#18

Smażony chleb!
Na fanapgu pojawiło się zdjęcie cudownej dyniowej zupy! A taka zupę zawsze jem z dodatkiem smażonego chleba i ... łyżki gęstej śmietany...

Smażony chleb jest czymś prostym w przygotowaniu, nie tylko stosuję go jako dodatek do zup czy kremów, ale uwielbiam na taki chleb położyć gruby plaster białego sera i pomidora! Uczta w gębie... że tak napiszę :)
Najlepszy jest straszy chleb, jest twardszy, po namoczeniu w jajku nadal jest sztywny, a ten świeższy chleb może się rozwalić... nawet na patelni, a wtedy będziecie się denerwować podczas obracania go na patelni.

Chleb kroimy na dowolnej wielkości kształty.  Do miski wrzucamy rozbite jajko, do jajka dodajemy ulubione przyprawy, ja dodaję: słodką czerwoną paprykę, ziołowy pieprz i troszkę soli.
Do roztrzepanego jajka dodaj odrobinę mleka, ale naprawdę ODROBINĘ! Może to być półtora stołowej łyżki.
Chleb maczamy powoli i delikatnie, tak aby każda strona chleba była dokładnie otoczona jajkiem.

Na patelnie wlewamy dość dużo oleju. Zdecydowanie mniej niż do frytek. Kromki układamy powoli, olej może strzelać, a nikt nie chce się poparzyć. Zbyt często nie przewracamy, ale musimy pilnować, by nic się nie przypaliło... mi się to akurat zdarzyło WIELOKROTNIE :D

Gdy chleb się zrumieni i nabierze brązowo pomarańczowego koloru, to znak, że wszystko jest już gotowe. Kromki układamy na talerzu wyłożonym papierem.
NAPRAWDĘ UWAŻAJ, bo wszystko jest bardzo gorące.
Smacznego!!

16 komentarzy:

  1. Pyszne, moja mama mi taki robiła, a potem ja dla męża - on wcześniej tego nigdy nie jadł. Oj dawno nie jadłam, nie mam nawet chleba w domu, bo teraz nie jem przez jakiś czas:( Wczoraj właśnie mi się ten chleb przypomniał i na pewno go zrobię niedługo, będzie taki dzień rozpusty. Nigdy nie jadłam zupki z dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chleb w jajku to klasyka :) I do tego danie, które zawsze można przyrządzić :) Z kremów uwielbiam robić marchwiowy oraz paprykowy, dyniowego jeszcze nie zdarzyło mi się przygotowywać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Smażony chleb przypomina mi smak dzieciństwa... Smaczna aczkolwiek bardzo niezdrowa przekąska. Wystrzegajmy się smażonego tłuszczu roślinnego

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dawno nie jadłam takiego chleba ;-;

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki chleb to smaki dzieciństwa :D Często tak przyrządzony smakołyk przez mame jadłam na kolację, obowiązkowo z ketchupem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze miałam ochotę na własny chlebek. Zawsze również kończyło się na tym, że dostawałam lenia i nie chciało mi się go robić. Twój wygląda naprawdę nieźle i do tego łatwy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No kurcze, Ty serio musisz wstawiać tak cudnie wyglądające zdjęcia akurat kiedy wracam głodna ze szkoły? Serio? :D
    Koniecznie muszę to kiedyś zrobić. I zjeść. Choć nie- "muszę to kiedyś zjeść". Bo gdybym ja to zrobiła mogłoby wyjść...ekhm...dość inaczej niż u Ciebie :D
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja w dzieciństwie jadłam taki chleb na słodko, z cukrem waniliowym i odrobiną cynamonu :) Najlepszy był posmarowany dżemem, albo z bitą śmietaną ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja chleb smażony bez otoczki :) Po prostu, kromka na olej i pilnować, by się nie przyjarało :D Ale uwielbiam! Sprawdzę ten Twój trik z serem i pomidorem, ciekawa koncepcja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkiem niedawno się dowiedziałam o takiej kulinarnej możliwości, teraz chętnie tak przygotowujemy chleb. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam tak przygotowanego chleba! Skandal! :D

    Muszę kiedyś wypróbować ten chlebek, bo wygląda naprawdę apetycznie i mam wrażenie, że przypadłby do gustu moim kubkom smakowym. Szczególnie z zupą dyniową, którą uwielbiam, ale od wieków nie jadłam! Podobnie mam z ciastem dyniowym! Kocham, ale jem raz na rok, raz na dwa lata!

    Muszę wreszcie wygospodarować trochę czasu, zakupić dynię i troszkę z nią poeksperymentować. :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Ola z bloga Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieczony chleb to zdecydowanie smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Zainspiruj mnie... :)