sobota, 8 października 2016

2 #SławniOpowiadają Walt Disney

Ogromnie się cieszę, że na październik wybrałam tak opasłe tomiszcze, jakim jest biografia Walta Disneya. Duża, ciężka księga kojarzy się z pochmurnymi dniami, deszczem, kocem, herbatą, zapaloną lampką... A moje wszelkie wyobrażenia prysły, bo tę książkę czytałam gdy jeszcze było ciepło! Nie mogłam się doczekać, aby dowiedzieć się, co skłoniło Walta do założenia studia, do rysowania kreskówek... i... no i ja Wam tego nie powiem! Bo jak?! To Wy musicie sięgnąć po tę pozycję i wszystkiego się dowiedzieć!

W ramach dygresji, mała opowiastka:
Wygrany kubeczek od.... Review Junkie :)
Ostatnio na pewnej grupie, jakiś chłopak poprosił o książkę, która będzie o bajkach Disneya, o studiu, o inspiracji itp itd. Poleciłam chłopakowi tę biografię... i co otrzymałam? Kilka komentarzy na temat: nie będę czytał pierdół z życia Walta Disneya, mi biografia nie jest potrzebna, ja chcę czytać o bajkach, a nie o Disneyu.
Okej, rozumiem. Sama postać Walta nie jest interesująca, ale chyba z takiej książki, jak by nie było, z jakiegoś tam "źródła" dowiemy się zarówno o początkach, jak i rozwinięciu marzeń i pomysłów Disneya. Co więcej dowiemy się o inspiracjach, dążeniu do realizacji, współpracach z innymi, porażkach i osiągnięciach.
ALE kolegi nie interesowało to z kim Walt nawiązuje znajomości... co akurat było bardzo ważne, aby dojściu do tego etapu na jakim obecnie jest firma Disneya :)

Bardzo, ale to naprawdę bardzo wciągnęła mnie ta lektura, która na samym początku przerażała wielkością :D
Nadal jestem za tym, aby czytać biografie. Nawet nie od deski do deski, ale można wybierać interesujące nas fragmenty, z których możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.

Jakie mam skojarzenia z tą książką?
Rubin, karuzela, czerń, drewno, zabawki, wąsik, szelki, uśmiech.

Za pierwszym razem tego nie napisałam, ale już się poprawiam:
od 15stego każdego miesiąca, na moim fanpagu pojawi się zdjęcie z trzema książkami, na które to Wy głosujecie! Ta która otrzyma najwięcej głosów zostanie przeze mnie przeczytana i zrecenzowana! Z głosowaniem macie czas do 30stego każdego miesiąca, tak żebym mogła tę książkę zakupić lub wypożyczyć i oczywiście przeczytać!
Recenzja biografii pojawi się od 1go do 15stego każdego miesiąca.
No! Nie umiem prościej, więc jest tak. Jeśli ktoś nie zrozumiał mojego bełkotu to zapraszam na fanpage, a tam w określonych porach pojawi się zdjęcie lub informacja i recenzji.
To tyle w ten deszczowy dzień :)

24 komentarze:

  1. Właśnie pisze komentarz poraz drugi więc nie będę już się rozpisywać (nie mam siły). Jeśli chodzi o chłopaka to sam traci, bo rzetelniekszego źródła raczej nie znajdzie, gdyż jedyne co teraz wychodzi o Disneyu to rzekome przewodniki po serialach, które mało mają wspólnego z dawnymi kreskówkami. Sama książki mogłaby być inspirująca, ale a) na razie nic nie kupuje, b) w biografiach pierwszeństwo ma Alan Turing. To jego życiorys chcę najpierw zgłębić. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A daj spokój... dobrze, że jakoś się nie denerwowałam. Ale jeśli ktoś chce w miarę rzetelnych informacji, to czemu nie sięgnie do źródła?! -.-

      Usuń
  2. Ja jeszcze nie jestem na etapie czytania biografii, jakoś mnie do nich nie pcha. Jesli już jakąś zacznę czytać to pierwsza będzie o Beksińskim. Nie ma to nic wspólnego z filmowym szumem, ktory teraz jest w mediach. Po prostu już 7 lat temu ukradł moje serce :)
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, dużo osób przeczytało biografię Beksińskiego, a teraz jeszcze film :) Ale warto przeczytać każdą, nie zmuszać się, a po prostu z czystą chęcią zapoznać się z lekturą :)

      Usuń
  3. Też bardzo chętnie przeczytałabym taką książkę. A biografie warto czytać. Można z nich naprawdę wiele się nauczyć, wyciągnąć wnioski, zwłaszcza jeśli są to biografie założycieli największych firm tego świata. Uważam, że jeśli ktoś chce dobrze zgłębić np. bajki Disneya, to jego biografia stanowi lekturę obowiązkową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle ciekawostek, potem można znajomych zaskoczyć własną wiedzą i dzielić się nią z innymi :)

      Usuń
  4. Chętnie przeczytam biografię Walta, nie uważam jak ten ktoś z FB żeby nie była ona interesująca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesująca czy nie, ale ważne, że jeśli ktoś chce dowiedzieć się dlaczego powstało studio Disneya... to jednak ta książka jest źródłem tej informacji :) Ale... co ja tam wiem :D

      Usuń
  5. Uwielbiam bajki Disneya i myślę, że ta biografia to świetna sprawa. Mam nadzieję, że uda mi się ją kupić, żeby dowiedzieć się wielu interesujących faktów na temat Waltera a także o jego firmy ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie kupić to może wypożyczyć :) Ale warto przeczytać!

      Usuń
  6. Chętnie przeczytam biografię, uważam, że to świetna sprawa z biografią.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto zacząć :) A potem będzie to miłym nawykiem :)

      Usuń
  7. Bardzo lubię biografie (przyznam Ci się, że zainspirowałaś mnie swoim cyklem i nawet zaopatrzyłam się w jedną, mam nadzieję ciekawą, i pod koniec października ją zrecenzuję) i nie rozumiem podejścia chłopaka, o którym piszesz. Informacje przeciez warto pozyskiwać z różnych źródeł. No ale, nie daj Boże, może jeszcze dowiedziałby się czegoś nowego przy okazji i po co mu to :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo <3 Cieszę się, że kogoś zainspirowałam! Dziękuję za te miłe słowa! :)
      Jasne kup coś/ wypożycz i przeczytaj :) Wiedzę, którą zdobędziesz będziesz mogła wykorzystać w rozmowie ze znajomymi :) Czymś ich zaskoczyć, a na pewno nauczysz :) Super sprawa!

      Usuń
  8. Uwielbiam Walta Disneya, jest to jeden z tych ludzi, którzy zasłużyli na wielkie uznanie. Dużo na jego temat wiem no bo przecież jego wersja Myszki Miki jest najlepsza. Z chęcią przeczytam jego biografię!
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Daj znać, gdy przeczytasz :) Będę czekać na recenzje :)

      Usuń
  9. Po tę biografię z pewnością sięgnę, ostatnio sporo ich pojawiło się na mojej czytelniczej półce, wiele z nich można się dowiedzieć, wyciągnąć dla siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo <3 No to zacieram ręce i czekam! :)

      Usuń
  10. Najlepszą odpowiedzią ( chyba najkulturalniejszą) na polecenie jakiejś książki jest zwykłe, proste 'dziękuję'. Jeśli polecenie nie podpasowuje, to się szuka dalej i tyle :)
    Lubię biografie, ale nie czytam ich często. Całkiem niedawno recenzowałam 'Dobre wieści' Dany Perino, a parę lat temu kupiłam mamie biografię L.M. Montgomery, którą sama najpierw przeczytałam :D
    Biografie mają to do siebie, że jakiś mądry cytat, przesłanie albo nową ideę można w nich znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo! Biografia Montgomery??! Muszę przeczytać! Dzięki- zapisuję sobie <3

      Usuń
  11. Z chęcią bym ją przeczytała. Jak tylko będę miała okazję to na pewno to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dinsey wydaje się niesamowicie ciekawą postacią. Niestety moja książkowa lista jest już pełna, ale może gdzieś go wepchnę pomiędzy lekturą, a Jodi Picoult. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w przyszłym roku? A Jodi uwielbiam <3

      Usuń

Zainspiruj mnie... :)