poniedziałek, 31 października 2016

Recenzje...#39

"Wirus" Guillermo del Toro, Chuck Hogan
Wyd. "Zysk i S-ka", 558,
Ocena: 2,5/5
Po książce "Blackout" miałam ochotę na więcej! Poszłam do biblioteki, gdzie przy okazji zrobiłam zdjęcia książek do #SławniOpowiadają i wybrałam tę o to pozycję. Ostatnio nie czytam pełnych opisów zamieszczonych na okładce. Często dochodzi do tego, że opis spoileruje historię, więc albo czytam do połowy, albo daję szansę dwóm pierwszym zdaniom. No i tutaj przekonałam się po pierwszych zdaniach, wzięłam książkę do domu...i?

Myślałam, a nawet byłam pewna, że książka będzie w  podobnej tematyce, co "Blackout", ale wcale tak nie było. Chociaż czas apokalipsy... ma nadejsć. Historia proponuje nam wirusa, który dostał się do Nowego Jorku przy użyciu samolotu. Zapytacie, jak to jest możliwe? Otóż Samolot grzecznie wylądował na płycie lotniska, ale... nie można z nim nawiązać łączności, światła są pogaszone, a rolety dokładnie zasłaniają okna... Co takiego mogło się wydarzyć?

Głównym bohaterem książki jest Ephraim Goodweather, który pracuje w Centrum Zwalczania i Prewencji Chorób. Dociera na lotnisko i wraz ze swoją współpracownicą Norą powoli, ale skrupulatnie dociera do rozwiązania zagadki samolotu widma.

Ogólnie nie mogę się do niczego przyczepić, historia jest naprawdę wciągająca, bohaterowie wykreowani, chociaż autorzy bardziej skupili się na fabule (i bardzo dobrze!). To jednak nie mam ochoty zapoznać się z dalszymi częściami tej historii... ale to tylko dlatego, że ta tematyka nie przypadła mi do gustu. O ile ktoś nie chce czytać tej książki to dowiedziałam się, że na jej podstawie <tak mi się wydaje> powstał serial. Podobnież bardzo dobry, ale ja nie mam ochoty się o tym przekonać.

Książka dotyczy takich kwestii, jak: epidemia, choroba, strach, wampiry, bezpieczeństwo, miłość rodzicielska, rozwód, przyjaźń czy władza. 

10 komentarzy:

  1. Czy na postawie tej książki nie nakręcono aby filmu? Pytam, bo oglądałam kiedyś taki z bardzo podobną fabułą — samolot ma zakaz lądowania ze względu na jakieś cholerstwo, które załapało się na pokład. Ale naprawdę więcej nie pamiętam.

    Okładka jest obrzydliwa, wzdrygam się na takie rzeczy. Na szczęście tego robala wklejał jakiś „miszczu fotoszopa” ;D

    Książkę chętnie bym przeczytała, moje klimaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie jest serial :) Wszyscy gorąco polecają, ja kiedyś... tam obejrzę :D

      Usuń
    2. A właśnie też się chciałam spytać, bo tytuł chyba mi się na FOX przewinął :)

      Usuń
    3. Mnie kolega oświecił, że jest coś takiego... wszyscy polecają, może kiedyś obejrzę :)

      Usuń
  2. Uwielbiam tę książkę i szczerze polecam każdemu tę pozycję !:) Powstał serial na podstawie tej książki więc jak będziesz miała czas (i ochotę) to obejrzyj ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie wiem o tym serialu, ale nie wiem czy obejrzę :D Możliwe, że kiedyś tak, bo jak na razie moja wyobraźnia wykreowała sobie taki obraz... że chyba muszę obejrzeć, aby się przekonać, jak to właściwie jest :d

      Usuń
  3. No i zachęciłaś! Jak mogłaś! I tak mam duży stos do przeczytania!
    Książka wydaje się mega ciekawa, uwielbiam takie klimaty, że coś się zmienia, że ludzie się zmieniają np. różne mutacje.
    Mam tylko nadzieję, że nie jest ona pisana takim naukowym stylem, takim science-fiction.
    Pozdrawiam! I wielkie dzięki za recenzję!
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem opisy są straszne... ale do przeżycia :D Naprawdę polecam, o ile ktoś lubi te klimaty :)

      Usuń
  4. Wampiry i epidemia? Kurde, to jest coś, co mogłoby mi się spodobać :D Gdyby nie niesamowicie obrzydliwa okładka :<
    Oooo kochana, widzę statystyki i czekam na 10000 !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Statystyki nie kłamią :D Zobaczymy, kiedy uda mi się wbić te 10000 :D

      Usuń

Zainspiruj mnie... :)