niedziela, 13 listopada 2016

3 #SławniOpowiadają Agatha Christie

Dziękuję, dziękuję, dziękuję! że zagłosowaliście na tę książkę! Bardziej skłaniałam się ku Hepburn, ale chcieliście Christie, i bardzo dobrze! :) Poznałam ją od "podszewki" i mogłabym zostać jej przyjaciółką :) Przez ponad tydzień walczyłam z tym tomiskiem! Wytrwałam! Jestem szczęśliwa!

Agatha Christie to brytyjska autorka powieści kryminalnych. Z mam nadzieję wiarygodnych źródeł wynika, że jej książki zostały wydane w ponad dwóch miliardach egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 45 języków. 

Kilka miesięcy temu wzięłam się za jedną z biografii Christie. Wygodnie rozsiadłam się na pufie w bibliotece, ale po chwili książkę odłożyłam, bo styl i forma mi nie przypadła do gustu. Książka była pisana w formie: domy, ludzie, sytuacje były od razu osadzane w książkach. Ponieważ Christie inspirowała się wszystkim, co ją otaczało, to książka zamiast opisywać życie Christie bardziej skupiała się na książkach, bohaterach i wątkach. <daję przykład: Lustro, które wisiało w holu domu państwa Christie było kupione w xxx, a wystąpiło w książce xxx. Gdy Christie siedziała na werandzie i rozmyślała o napisaniu książki, trzy doniczki, które stały w rogu pomieszczenia były opisane w książce xxx> A książka autorstwa Janet Morgan była zupełnie inna. Zachowana chronologia pomogła mi wszystko zrozumieć i powoli poznawać świat przyszłej pisarki. Stopniowo poznawałam jej cechy charakteru, resztę rodziny, wydarzenia, w których brała udział, a co najważniejsze: odkryłam to, jak została pisarką.

*Czym charakteryzowała się Agatha Christie, jako pisarka: była sumienna, skrupulatna, metodyczna oraz miała stałe poczucie obowiązku.
*Czym charakteryzowała się Agatha Christie, jako prywatna osoba: dużo podróżowała, a to pozwoliło jej rozumieć inne kultury, z każdym potrafiła się zaprzyjaźnić, niezależnie od wieku, rasy, religii czy przekonań, nie była kosmopolitanką, nie była awanturnicą, była zdyscyplinowana, a co najważniejsze: była cicha, co wiązało się z jednym: nie plotkowała, a każdą zasłyszaną informację zostawiała dla siebie. (Często też mówiono, ze Agatha nie potrafiła rozstać się z informacją). 
Nie mogę przepuścić okazji i nie napisać o książce "Dziesięciu murzynków", która powstała w 1938 roku. Tutaj --> "I nie było już nikogo" macie recenzje :)
Tytuł "Dziesięciu murzynków" został zaczerpnięty z dziecięcej piosenki, w której dziesięciu chłopców, jeden po drugim, znika.
Jeszcze raz polecam tę książkę oraz miniserial! <3 To pokazuje, jak Christie jest genialna jeśli chodzi o tworzenie, szukanie wątków i wymyślanie intrygi! :)
Jak stwierdziła Agatha mogłaby wymyślić niezwykłe morderstwo z niezwykłym motywem, ale: "Istota dobrego kryminału polega przecież na tym, że sprawcą musi być ktoś oczywisty, bo nie mógł chyba popełnić tego morderstwa. A jednak je popełnił!".
Ja o Agacie mogłabym Was zanudzić na śmierć! :) To jest jak na razie najlepsza biografia, którą czytałam! Polecam wszystkim, którzy coś tworzą i chcą szukać inspiracji. Ja po tej książce czuję się zmotywowana i pełna energii :)

Jakie mam skojarzenia z tą książką?
Wieś, statek, perły - korale, notatnik, orli nos, pogoda ducha, motywacja.
Za pierwszym razem tego nie napisałam, ale już się poprawiam:
od 15stego każdego miesiąca, na moim fanpagu pojawi się zdjęcie z trzema książkami, na które to Wy głosujecie! Ta która otrzyma najwięcej głosów zostanie przeze mnie przeczytana i zrecenzowana! Z głosowaniem macie czas do 30stego każdego miesiąca, tak żebym mogła tę książkę zakupić lub wypożyczyć i oczywiście przeczytać!
Recenzja biografii pojawi się od 1go do 15stego każdego miesiąca.
No! Nie umiem prościej, więc jest tak. Jeśli ktoś nie zrozumiał mojego bełkotu to zapraszam na fanpage, a tam w określonych porach pojawi się zdjęcie lub informacja i recenzji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zainspiruj mnie... :)