wtorek, 14 lutego 2017

Obalamy książki #Dracula


Nie krzyczcie i nie bijcie, wiem, że ten post miał być ... już dawno, dawno temu. Wchodźcie i się rozgośćcie. Zaraz zrobię herbatę, kawę, gorącą czekoladę... co tylko chcecie... Cieszę się, że wstąpiliście! Mam nadzieję, że i tym razem Wam się spodoba! :) 

Wraz z :
Wielopasją
Przeliterowanąi
Bielikovem
zapraszam Was na ten klasyczny wieczorek :)

1. Do jakiej grupy społecznej jest skierowana ta książka?
Uważam, że ta książka jest skierowana do osób starszych - mam tu na myśli osoby powyżej 17 roku życia :D Dlaczego tak uważam? Bo pewnie sama gdybym była młodsza nawet nie spojrzałabym na tę książkę, a gdyby zdarzyło się tak, że bym ją miała w ręku to pewnie jej treść... by mnie zanudziła i bym ją odłożyła na półkę. Nawet! Napisałabym, że ta książka jest dla osób powyżej... 25 roku życia, nie ze względu na treść - bo i w książkach dla młodzieży są bardziej drastyczne sceny, to jednak pewna monotonia i ilość stron może znużyć. Jest to książka dla WYTRWAŁYCH.
2. W kilku słowach opisz bohatera, który Cię zainteresował.
Mam ciężki orzech do zgryzienia, bo w tej książce żaden bohater jakoś do mnie nie przemówił. Jeszcze myślałam o Lucy... ale musicie przeczytać, żeby się przekonać czemu ona też stoi pod wielkim znakiem zapytania. Ale jeśli już tak o niej wspomniałam... to niech zostanie Lucy :)
Kobieca, delikatna, niewinna, nieśmiała, zbyt naiwna.
3.Zaproponuj nowy tytuł/nowy wygląd okładki.
Jako, że moja książka nie ma takiej okładki, jaką mieć powinna... to właśnie tutaj bym się skupiła. Okładka, która dobrze odzwierciedliłaby treść tej książki to: zamek, na jednej z wież siedzi nietoperz, oczywiście musi być noc i złowieszczy księżyc wychylający się zza gałęzi.
4. Co wyniosłaś z przeczytanej lektury?
To, co na pewno zwróciło moją uwagę to to, aby nie być zbyt łatwowiernym i baczniej przyglądać się różnym zjawiskom, które na pierwszy rzut oko mogą wydawać się niewinne. To może skłaniać do tego, aby analizować codzienność, to co jest dla nas oczywiste trzeba brać "pod włos"!
5. Czy jest to pozycja, którą komuś byś pożyczyła?
Jeśli ktoś chciałby przeżyć chwilę grozy, to chyba nie z tą książką. Mnie ona momentami bawiła :) Jeśli ktoś jest miłośnikiem wampirów na pewno powinien przeczytać tę oto pozycję.
6. Czy utożsamiasz się z głównym bohaterem?
Jako, że tutaj bohaterów jest kilku... no chyba, że pan Dracula ma być głównym bohaterem - to nie, nie utożsamiam się z żadnym bohaterem... tym bardziej z panem Draculą :P
7. Czy przedstawiona przez autora historia jest wciągająca?
Tak. Chociaż momentami bywała nudna i monotonna, a niektóre opisy można by było pominąć, to jednak ciekawość brała górę i się nie poddałam :)
8. Czy książkę lepiej by się czytało o określonej porze roku?
Zdecydowanie tak. Wiosna i lato to nie jest pora na książkę Dracula. Jesień czy zima to odpowiednie pory na tę lekturę :)
9. Twoje pierwsze wrażenie po skończonej lekturze?
Uff. w końcu skończyłam! :D Książkę czytałam ponad tydzień. Faktem jest, że miałam dużo innych spraw na głowie, to jednak nie lubię czytać książki tak długo. Jednakże... pomyślałam sobie, że cieszę się, że w końcu zapoznałam się z tą lekturą, że mam ją już za sobą!
10. Czy książka powinna być w top100?
No i tutaj mam dylemat. O ile książkę mam rozpatrywać pod względem tego, jakiej tematyki dotyczy to zdecydowanie ta pozycja powinna znaleźć się w kanonie. No nie wyobrażam sobie, aby na miejscu Draculi stał Zmierzch :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zainspiruj mnie... :)