piątek, 5 maja 2017

7 #SławniOpowiadają Podróże z owocem granatu

Zbyt długo czekaliście na ten post... Na post o bardzo dobrej książce, która z pozoru nie wnosi do naszego życia nic nowego, zaś z drugiej strony na długo pozostaje w naszej pamięci... tym bardziej, gdy będziemy chcieli sięgać po inne pozycje Sue Monk Kidd.
Czym tak właściwie jest ta książka i jaką historię opowiada? Sięgając po tę pozycję nie wiedziałam czego mam się spodziewać. Piękna okładka, tajemniczy tytuł, matka i córka, dwie kobiety opowiadające dwie różne historie ich wspólnego życia. Z początku ciężko było mi zrozumieć, o co tak właściwie chodzi, kto o czym opowiada i do czego się odnosi... ale uwierzcie mi, dacie radę, bo książka wciągnie Was od pierwszej strony... i poczujecie, że chcecie więcej, więcej i więcej...

Sue Monk Kidd to amerykańska pisarka, z zawodu pielęgniarka, autorka takich książek, jak: "Sekretne życie pszczół""Opactwo świętego grzechu" i "Czarne skrzydła". Jest to kobieta, która szczególną uwagę zwraca na los kobiet, głęboko wierzy w ich moc, interesuje się mitologią, wiarą i historiami związanymi z kobietami. "Podróże z owocem granatu" to dobra pozycja, aby zacząć od twórczości Sue, bo wtedy jesteśmy w stanie zrozumieć te trzy wymienione przeze mnie pozycje, w których jest całe mnóstwo odniesień do prywatnego życia Sue Monk Kidd. O wiele lepiej czytało mi się "Sekretne życie pszczół", ponieważ rozumiałam bohaterki i wiedziałam, po co i dlaczego pewne zdarzenia, które miały miejsce w książce są tak ważne dla autorki. Sue opowiada o tym, jak pisała "Sekretne życie pszczół", o swoim ciele i umyśle, o kobiecie, która w niej mieszka i właśnie przechodzi "metamorfozę".

Książka jest podzielona na historię Sue i Ann. Ann to córka Sue, kiedyś zagubiona nastolatka i młoda dziewczyna, dziś żona i matka, która odnalazła siebie. Ann w tej książce opisuje swoje przeżycia związane z dorastaniem i szukaniem własnego "ja". Można by rzec, że cała ta książka - historia - jest drogą, po której autorki stąpają, aby odnaleźć siebie. Ann opowiada o swoich wyborach, trudnościach losu, szansach i stratach, podejmowaniu decyzji, o miłości i strachu.
A wszystko to jest oparte na podróżach między innymi do Grecji... po owoc granatu, który jest symbolem więzi matki i córki.

Ta książka jest moim must have, aby mieć ją na półce. Wrócę do niej nie raz i nie dwa. Jeśli ktoś lubi poradniki, to z pewnością ta książka mu się spodoba. Ta historia nie wskaże Wam konkretnej drogi, ani nie uczyni z Was lepszego człowieka, ale spróbuje otworzyć Wam oczy i może postanowicie rozejrzeć się wokół siebie, aby dostrzec piękno otaczającego Was świata, a co najważniejsze może dostrzeżecie możliwości, które oferuje Wam ten świat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zainspiruj mnie... :)